Inici      Transparència      blanes.cat     
Castellano  

Reclamacions i recursos (Aigües)
Tornar

datos de la subsección
Descripció:

Reclamacions i queixes de contribuents davant qualsevol incident o anomalia relacionat amb el servei municipal d’abastament d’aigua potable (fuites, avaries, tarifes, etc.).

Finalitat:

Reclamacions i queixes de contribuents davant qualsevol incident o anomalia relacionat amb el servei municipal d’abastament d’aigua potable (fuites, avaries, tarifes, etc.).

Qui ho pot presentar:
Qualsevol persona física o jurídica (acreditant degudament la representació legal) que sigui titular de la pòlissa o acrediti interès legítim.  
Terminis de presentació:

En el moment en que l’abonat/da o interessat/da detecti algun incident o anomalia amb el servei municipal d’abastament d’aigua potable.

Presentació:

- Telemàticament:

en aquesta Seu Electrònica de l'Ajuntament de Blanes

- Presencialment:

A l’Oficina d’Atenció Ciutadana (AMIC)
Passeig de Dintre, 29 planta baixa
Horari: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:30 h.
Telèfon: 972 379 300  e-mail amic@blanes.cat

Es recomana demanar cita prèvia:

 

- Correu postal

 

La presentació també es podrà efectuar a la resta de llocs establerts a l'article 4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgan gestor:

Servei jurídic de la Intervenció

Termini de resolució:

6 mesos

Efecte del silenci administratiu: Desestimatori
Recursos:

S’indicaran expressament en la notificació del trasllat de la resolució, poden ser:

  • Recurs de reposició (termini d’interposició: un mes
  • Recurs contenciós-administratiu (termini d’interposició: dos mesos)

 

Normativa bàsica:
  • Ordenança general de gestió, recaptació i inspecció dels tributs i altres ingressos locals de dret públic.
  • Ordenança fiscal núm. 312.03 reguladora de la taxa de clavegueram
  • Reglament del Servei Municipal d’Abastament d’Aigua Potable, aprovat el dia 29 de gener de 1993.
  • Instrucció número 3/2007 d’aplicació del cànon de l’aigua per a usos domèstics en cas de fuita, publicada per l’Agència Catalana de l’Aigua
  • Directiva Europea 200/60/CE (Directiva marc de l’Aigua).
  • Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
  • Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària
  • Reial decret 520/2005, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament general de desenvolupament de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general    tributària, en matèria de revisió en via administrativa.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
  • Llei 40/2015, d’ 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic
Pagament de taxes:

Tràmit gratuït

Informació addicional:

Guía per tramitar electrònicament amb l'Ajuntament de Blanes

Documentació relacionada:
Sol·licitud reclamacions aigua (per al tràmit presencial i correu postal)

Solicitud reclamaciones de agua (per al tràmit presencial i correu postal)

Nivell d'identificació del sol·licitant:
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar:
Documentació requerida
Document acreditatiu de la representació legal, si s'escau, de l'interès legítim
Factura Aigua (Només en reclamacions per fuites)
Factura del Servei Municipal d’Abastament d’Aigua Potable de la qual se sol·licita la revisió.
Factura o documents justificatius de la reparació de la fuita. (Només en reclamacions per fuites)
Cal aportar la documentació que doni suport a la petició expressada al formulari.