Inici      Transparència      blanes.cat     
Castellano  

Alta padró municipal d'habitants
Tornar

datos de la subsección
Descripción:
L'empadronament és l'acte de registrar-se al municipi de residència habitual i determina que la persona és considerada veïna d'aquella població. Qui resideix en més d'un municipi ha fer l'empadronament en aquell en què hi viu més temps a l'any.
Finalitat:


Inscripció en el padró municipal d’habitants de les persones que resideixen en el municipi i que procedeixen d’altres municipis de l’estat espanyol o de l’estranger, o bé, d’aquelles, que per qualsevol motiu, no consten inscrites al padró d’habitants del municipi, encara que hi resideixin des de fa temps.

Qui ho pot Presentar:

Qualsevol persona física major d’edat que resideixi al municipi.
Les persones majors d’edat podran autoritzar a un altre persona per realitzar el tràmit d'alta aportant el formulari d’Autorització per tramitar alta de domicili al padró d’habitants.
L’alta dels menors d’edat, la realitzaran els pares que tinguin la guarda i custòdia o el representant legal degudament acreditat.
En el cas de l'empadronament de persones tutelades, en acollida, en adopció o persones incapacitades, el tràmit el realitzarà el seu representant legal acreditat amb la corresponent sentència judicial o resolució administrativa. "

Terminis de Presentació:
Es pot presentar durant tot l'any
Presentació:


- Presencialment:

A l’Oficina d’Atenció Ciutadana (AMIC)
Passeig de Dintre, 29 planta baixa
Horari: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:30 h.
Telèfon: 972 379 300  e-mail amic@blanes.cat

Es recomana demanar cita prèvia:
Òrgan Gestor:

POBLACIÓ / SERVEIS JURÍDICS

Termini de resolució:


Tràmit immediat si s'aporta tota la documentació a presentar. En cas contrari, 3 mesos.

Efecte del silenci Administratiu: Estimatori
Procedeix en el casos establerts a l’apartat 1.13 de la Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sotssecretaria del Ministeri de la Presidència, per la qual es disposa la publicació de la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i el Director General de Cooperació Autonòmica i Local.
Recursos:


Els establerts en el Títol V Capítol II de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Normativa bàsica:

- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
- Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya..
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
- Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals aprovat pel Reial decret 1690/1986 d'11 de juliol , en la nova redacció donada pel Reial decret 2612/1996, de 20 de desembre.
- Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Sotssecretaria, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.

Pagament de taxes: Tràmit gratuït
Informació Addicional:
L'ajuntament està facultat per requerir la presentació dels originals dels documents aportats i per demanar altres documents addicionals i efectuar les comprovacions que cregui oportunes per confirmar la veracitat de les dades consignades pels veïns.
En els casos en què sigui necessari, caldrà que els documents que es presentin estiguin traduïts a l'espanyol o al català pel consolat o un traductor jurat.
Documentació relacionada:
Annex I empadronament amb un progenitor sense consentiment,autorització judicial ni sentencia amb re

Anexo I empadronamiento con un progenitor sin consentimiento, autorización judicial ni sentencia con residencia

Annex II empadronament amb un progenitor que té guarda i custòdia però sense consentiment ni autorit

Anexo II empadronamiento con un progenitor que tiene guarda y custodia pero sin consentimiento ni autorización judicial

Formulari Autorització d'empadronament en establiment COL·LECTIU

Formulario Autorización de empadronamiento en establecimiento COLECTIVO

Formulari Autorització d'empadronament persona ja empadronada

Formulario Autorización de empadronamiento persona ya empadronada

Formulari Autorització per tramitar l'alta o canvi de domicili

Formulario Autorización para tramitar el alta o cambio de domicilio

Formulari Autorització titular HABITATGE

Formulario Autorización titular VIVIENDA

Formulari Declaració conjunta de domicili de menors.

Formulario Declaración conjunta de domicilio de menores.

Formulari Declaració guarda o tutela de menors

Formulario Declaración guarda o tutela de menores

Documents a Presentar:
Documentació requerida
- Documents acreditatius de la identitat de les persones:

- Espanyols majors de 14 anys: Document nacional d'identitat vigent acompanyat del llibre de família o certificat de naixement per als menors de 18 anys.
- Espanyols menors de 14 anys: DNI (si el tenen) i llibre de família o certificat de naixement
- Estrangers majors i menors d'edat de la Unió Europea, Suïssa, Noruega, Islàndia o Liechtenstein: Permís de residència o passaport o document d'identitat del país d'origen vigents acompanyats del certificat de Registre de Ciutadà de la Unió si el tenen.
-Estrangers majors i menors d’edat de la resta de països: Permís de residència o passaport vigent (per majors de 14 anys obligatori).
- Estrangers menors d'edat: A més dels documents esmentats en els paràgrafs anteriors cal aportar també llibre de família o certificat de naixement

Habitatge propietat
- Documents acreditatius del domicili de residència
Habitatge de propietat:

Acreditar la titularitat de l'habitatge amb la presentació d'un dels documents següents on consti el nom i el domicili de la persona que sol·licita l'empadronament:
- Escriptura de propietat (obligatòria si l'antiguitat d'aquesta és inferior a un any)
- Si hi ha usdefruit, cal autorització del titular del dret.
- Factura actual d'una companyia subministradora de serveis d'aigua, electricitat o gas
- Contracte de subministrament de serveis d'aigua, electricitat o gas amb una antiguitat màxima d'un any.
- Nota simple informativa actual del Registre de la Propietat (C. Melilla,4 de Blanes, telèfon 972 35 70 88)
- Escriptura d'acceptació d'herència, amb una antiguitat màxima d'1 any des de la data de defunció

Habitatge lloguer
- Habitatge de lloguer:

Acreditar la titularitat de l'habitatge amb la presentació d'un dels documents següents on consti el nom i el domicili de la persona que sol·licita l'empadronament:
- Contracte de lloguer vigent
- Contracte de lloguer prorrogat acompanyat de la pròrroga vigent
En cas de contracte de lloguer no vigent amb clàusula de pròrroga o contracte de lloguer vigent, si han transcorregut més de sis mesos des de l'entrada en vigor, cal aportar junt amb el contracte, un dels documents següents:
- Rebut actual del pagament del lloguer o transferència bancària on constin les dades necessàries per identificar el lloguer.
- Factura actual d'una companyia subministradora de serveis d'aigua, electricitat o gas, on constin les dades de l'arrendatari i del domicili d'empadronament.

Si a l'habitatge ja hi ha persones empadronades
- Si a l'habitatge ja hi ha persones empadronades:

- Autorització d'empadronament de la persona que, residint a l'habitatge, és propietària o arrendatària.

- Si la persona que és propietària o arrendatària no està empadronada a l'habitatge: Autorització d'empadronament a l'habitatge de qui tingui la condició de propietari o arrendatari i autorització d'una persona major d'edat que figuri empadronada a l'habitatge amb la presentació de fotocòpia del seu document d'identitat on consti la signatura.

Les autoritzacions s'han d'acompanyar de fotocòpia del document d'identitat on consti la signatura i de l'original i fotocòpia dels documents, abans esmentats, que acrediten la titularitat de l'habitatge, d'acord amb la condició de propietari o arrendatari.

Establiment col·lectiu
-

Autorització d'empadronament en establiment col·lectiu signada per la persona responsable de l'establiment on consti el nom, el NIF i el segell de l'establiment.

Menors empadronats amb un progenitor o domicili diferent als progenitors
-
Documentació acreditativa de la representació de menors d'edat quan els menors s'empadronin amb un sol d'ells o amb tercers sense cap d'ells, segons sigui el cas:

a)En casos de separació o divorci caldrà aportar:

 a.1. Amb resolució judicial en condició de Guarda i Custòdia compartida on s’indica l’habitatge d’empadronament:

-Original i fotocòpia de la Resolució judicial.

a.2. Amb resolució judicial en condició de Guarda i Custòdia compartida on no s’indica l’habitatge d’empadronament:

-Declaració conjunta de menors, amb signatura original d’ambdós progenitors, conforme estan d'acord en la seva inscripció, acompanyada de les fotocòpies dels documents d'identitat d’ambdós i on consten les seves signatures.
-Original i fotocòpia de la Resolució judicial.

a.3. Amb resolució judicial que atorga Guarda i Custòdia en exclusiva:

-Declaració conjunta de menors, amb signatura original d’ambdós progenitors, conforme estan d'acord en la seva inscripció, acompanyada de les fotocòpies dels documents d'identitat d’ambdós i on consten les seves signatures. - En determinats casos, declaració responsable, indicant que té atribuïda en exclusiva la guarda i custòdia del menor (adjuntar resolució judicial) i es troba en un dels supòsits següents:

a) Que no pot aportar el consentiment de l'altre progenitor, però es pot produir una afecció als drets del menor i s'ha interposat procediment judicial per obtenir l'autorització judicial pertinent (adjuntar documentació acreditativa),
b) Que no pot aportar consentiment de l'altre progenitor perquè la sentència es va dictar en rebel·lia o l'altre progenitor està en parador desconegut i no s'està complint el règim de visites en cap dels dos casos, o
c) Que no pot aportar el consentiment de l'altre progenitor per impossibilitat manifesta per demanar-ho i es pot produir un perjudici per al menor.
-Original i fotocòpia de la Resolució judicial.

a.4. Separació de fet o sense resolució judicial.

-Declaració conjunta de menors, amb signatura original d’ambdós progenitors, conforme estan d'acord en la seva inscripció, acompanyada de les fotocòpies dels documents d'identitat d’ambdós i on consten les seves signatures.

-Excepcionalment, en aquells casos que el progenitor manifesti que no s’ha pogut aconseguir la signatura de l’altre, caldrà aportar la Declaració Responsable de progenitor/a per a la inscripció signada per la persona peticionària, amb l’original i fotocòpia dels documents d’identificació personal de la persona peticionària i de la persona menor d’edat.

En cas de representant:
-
Document acreditatiu de la representació.

- Autorització per tramitar l'alta a favor d'una persona major d'edat acompanyada d'original i fotocòpia dels documents d'identitat de les persones que autoritzen i de la persona autoritzada.