Inici      Transparència      blanes.cat     
Castellano  

Sol·licitud de baixa per inscripció indeguda a instància del titular de l'habitatge
Tornar

datos de la subsección
Descripció:
Sol·licitud per la qual s'inicia el tràmit de baixa de persones que consten empadronades en un domicili en el que no hi viuen.
Finalitat:

Sol·licitud per la qual s'inicia el tràmit de baixa de persones que consten empadronades en un domicili en el que no hi viuen.

Qui ho pot presentar:
. La persona major d'edat titular de la propietat o arrendament de l'habitatge.

. Les persones interessades o qualsevol persona física o jurídica, que actui en representació d'aquestes, degudament autoritzada o acreditada.

D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:
. Les persones jurídiques.
. Les entitats sense personalitat jurídica.
. Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada.
. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
. Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Terminis de presentació: Per iniciar el tràmit la persona afectada per la sol·licitud de baixa ha de tenir un període mínim de 6 mesos de permanència al domicili.
Presentació:

- Telemàticament:

en aquesta Seu Electrònica de l'Ajuntament de Blanes

- Presencialment:

A l’Oficina d’Atenció Ciutadana (AMIC)
Passeig de Dintre, 29 planta baixa
Horari: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:30 h.
Telèfon: 972 379 300  e-mail amic@blanes.cat

Es recomana demanar cita prèvia:

- Correu postal


La presentació també es podrà efectuar a la resta de llocs establerts a l'article 4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgan gestor:

Població / Serveis Jurídics

Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Recursos:

Els previstos a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Normativa bàsica:
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
- Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya..
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
- Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals aprovat pel Reial decret 1690/1986 d'11 de juliol , en la nova redacció donada pel Reial decret 2612/1996, de 20 de desembre.
- Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Sotssecretaria, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.
Pagament de taxes: Tràmit gratuït
Informació addicional:

Guía per tramitar electrònicament amb l'Ajuntament de Blanes

Documentació relacionada:
Sol·licitud de baixa per inscripció indeguda

Solicitud de baja por inscripción indebida

Nivell d'identificació del sol·licitant:
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar:
Documentació requerida
Formulari sol·licitud
Document d'identitat de la persona que fa la sol·licitud
Documents acreditatius del domicili de residència habitatge en propietat:
Acreditar la titularitat de l'habitatge amb la presentació d'un dels documents següents on consti el nom i el domicili de la persona que sol·licita l'empadronament:

- Escriptura de propietat (obligatòria si l'antiguitat d'aquesta és inferior a un any)

- Si hi ha usdefruit, cal autorització del titular del dret.

- Factura actual d'una companyia subministradora de serveis d'aigua, electricitat o gas

- Contracte de subministrament de serveis d'aigua, electricitat o gas amb una antiguitat màxima d'un any.

- Nota simple informativa actual del Registre de la Propietat (C. Melilla,4 de Blanes, telèfon 972 35 70 88)

- Escriptura d'acceptació d'herència, amb una antiguitat màxima d'1 any des de la data de defunció.
Documents acreditatius del domicili de residència, habitatge lloguer:
- Contracte de lloguer vigent.
- Rebut actual del pagament del lloguer o transferència bancària on constin les dades necessàries per identificar el lloguer.
- Factura actual d'una companyia subministradora de serveis d'aigua, electricitat o gas, on constin les dades de l'arrendatari i del domicili d'empadronament