datos de la subsección
Descripció:
|
Sol·licitar una indemnització per les lesions patides en els béns o drets dels particulars, a causa del funcionament dels serveis públics municipals. En tot cas, el dany al·legat haurà de ser efectiu i avaluable econòmicament.
|
Finalitat:
|
Sol·licitar una indemnització per les lesions patides en els béns o drets dels particulars, a causa del funcionament dels serveis públics municipals. En tot cas, el dany al·legat haurà de ser efectiu i avaluable econòmicament.
|
Qui ho pot presentar:
|
La persona interessada o qualsevol persona física o jurídica, que actui en representació d'aquesta, degudament autoritzada o acreditada.
D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament: Les persones jurídiques. Les entitats sense personalitat jurídica. Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils. Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
|
Terminis de presentació:
|
Un any a comptar des que tingueren lloc els fets, o tractant-se de danys físics o psíquics a les persones, des de la curació o determinació de l'abast de les seqüeles.
|
Presentació:
|
- Telemàticament:
en aquesta Seu Electrònica de l'Ajuntament de Blanes
- Presencialment:
A l’Oficina d’Atenció Ciutadana (AMIC)Passeig de Dintre, 29 planta baixa Horari: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:30 h. Telèfon: 972 379 300 e-mail amic@blanes.catEs recomana demanar cita prèvia:
- Correu postal
La presentació també es podrà efectuar a la resta de llocs establerts a l'article 4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
|
Òrgan gestor:
|
SERVEIS JURÍDICS
|
Termini de resolució:
|
6 mesos
|
Efecte del silenci administratiu:
|
Desestimatori Desestimatori
|
Recursos:
|
Recurs potestatiu de reposició, davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un mes des de la notificació. Recurs contenciós-administratiu en el termini dos mesos, a comptar des del dia següent a la notificació.
Els previstos a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
|
Normativa bàsica:
|
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques - Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic
|
Pagament de taxes:
|
Tràmit gratuït
|
Informació addicional:
|
S'ha d'acreditar el dany, que aquest sigui avaluable econòmicament individualitzat en una sola persona. Cal que existeixi un nexe causal directe entre el perjudici i el funcionament del servei públic. Resten exclosos d'indemnització els casos de força major o aquells que el particular tingui el deure de suportar de conformitat amb la llei.
Guía per tramitar electrònicament amb l'Ajuntament de Blanes
|
Documentació relacionada:
|
|
Nivell d'identificació del sol·licitant:
|
- Substancial:
- Amb sistema Vàlid
|
Documents a presentar:
|
- Documentació requerida
- Formulari sol·licitud (per al tràmit presencial i correu postal)
- Document acreditatiu de la representació legal, en cas d'actuar en representació de la persona interessada.
- Tots els documents i mitjans de prova que acreditin els danys al·legats: motiu de la reclamació, descripció dels danys produïts, valoració econòmica de la reclamació.
|