datos de la subsección
Descripció:
|
Aquest procediment té per objecte COMUNICAR, amb caràcter previ al seu inici, les obres per a condicionar locals per a implantar-hi activitats que NO estan sotmeses a llicència prèvia municipal (amb projecte tècnic). Les actuacions en els locals no poden comportar un increment de superfícies, de volums, ni afectar estructura. No poden afectar edificis catalogats, ni implicar canvi d'ús a residencial. Aquest règim inclou: Les actuacions que es duguin a terme en locals amb un superfície útil d'exposició i venda al públic inferior a 750 m2. Les actuacions per a a activitats que no es trobin incloses a l'annex 1 de la Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis. Les actuacions per a a activitats que no es trobin incloses a l'annex I o II de la LLEI 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
|
Finalitat:
|
Aquest procediment té per objecte COMUNICAR, amb caràcter previ al seu inici, les obres per a condicionar locals per a implantar-hi activitats que NO estan sotmeses a llicència prèvia municipal (amb projecte tècnic). Les actuacions en els locals no poden comportar un increment de superfícies, de volums, ni afectar estructura. No poden afectar edificis catalogats, ni implicar canvi d'ús a residencial. Aquest règim inclou: Les actuacions que es duguin a terme en locals amb una superfície útil d'exposició i venda al públic inferior a 750 m2. Les actuacions per a a activitats que no es trobin incloses a l'annex 1 de la Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis. Les actuacions per a a activitats que no es trobin incloses a l'annex I o II de la LLEI 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
|
Qui ho pot presentar:
|
La persona interessada o qualsevol persona física o jurídica, actuant en representació d'aquest, degudament autoritzada o acreditada. D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament: Les persones jurídiques. Les entitats sense personalitat jurídica. Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils. Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
|
Presentació:
|
- Telemàticament:
en aquesta Seu Electrònica de l'Ajuntament de Blanes
- Presencialment:
A l’Oficina d’Atenció Ciutadana (AMIC)Passeig de Dintre, 29 planta baixa Horari: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:30 h. Telèfon: 972 379 300 e-mail amic@blanes.catEs recomana demanar cita prèvia:
- Correu postal
La presentació també es podrà efectuar a la resta de llocs establerts a l'article 4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
|
Òrgan gestor:
|
URBANISME
|
Termini de resolució:
|
L'Ajuntament de Blanes queda COMUNICAT de les obres indicades mitjançant l'entrada d'aquest document al Registre General d'Entrada. Llevat el dret de propietat i sense perjudici de tercers, el termini per a iniciar les obres és de sis mesos i per executar i finalitzar les obres és d'un any, a comptar de la data de presentació de la comunicació. Si en aquest termini no s'ha finalitzat les obres caldrà efectuar un nou comunicat.
|
Efecte del silenci administratiu:
|
Desestimatori
|
Recursos:
|
Els previstos a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
|
Normativa bàsica:
|
- Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme i modificacions posteriors.
- Decret 305/2006 d'aprovació del Reglament de la Llei d'Urbanisme.
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
- Decret 179/1995, de 13 de juny, del Reglament d'obres, Activitats i Serveis de les entitats locals.
- Llei 38/1999, de 5 de novembre d'ordenació de l'edificació.
- Real Decret 314/2006, de 17 de març pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'edificació i actualitzacions posteriors.
- Planejament urbanístic vigent.
- Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
-Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
- Ordenança reguladora dels procediments d'intervenció municipal en les obres
- Altra normativa urbanística, tècnica i sectorial vigent (estatal, autonòmica i municipal).
|
Pagament de taxes:
|
Amb la presentació d'aquest tràmit neix l'obligació d'autoliquidar i pagar l'impost/la taxa/ el preu públic corresponent regulats a les Ordenances Fiscals vigents. Consulteu l'ordenança fiscal Aquest Ajuntament únicament podrà tramitar la present sol·licitud si s'incorpora a la mateixa, com a document annex obligatori, la corresponent autoliquidació de l'impost/taxa/preu públic.
Sol·licituds presencials:
L'autoliquidació es podrà presentar presencialment en els baixos de l’Ajuntament de Blanes, passeig de Dintre, 29, en el mateix moment de la presentació de la sol·licitud. Se us facilitarà un document de pagament que caldrà fer efectiu en una entitat bancària.
Sol·licituds electròniques:
Juntament amb la presentació de la present sol·licitud serà obligatori adjuntar el comprovant de pagament bancari de l’impost/ la taxa/ el preu públic i el full corresponent d'autoliquidació.
Per obtenir informació prèvia sobre l'import a ingressar i obtenir el full d'autoliquidació, us podeu posar en contacte amb:
Oficina de Blanes del Servei de Gestió Tributària i Cadastral del Consell Comarcal de la Selva
Carrer de la Fe, 7-9 Tel. 972 84 01 78 Mail: blanestributs@selva.cat
L'import corresponent a l’impost/ la taxa/ el preu públic a liquidar es podrà ingressar pels canals següents, a més dels establerts en les Ordenances Fiscals:
* Mitjançant transferència bancària en el compte corrent del Consell Comarcal de la Selva, identificant clarament les dades de referència de l'autoliquidació. BIC: CAIXESBBXXX IBAN: ES75.2100.0020.0802.0033.3099
* A través de la Carpeta Ciutadana del Consell Comarcal de la Selva. Podeu efectuar el pagament mitjançant targeta de crèdit o -si sou clients de la LíniaOberta de “La Caixa” – càrrec en el compte corrent, indicant les dades del document de pagament (autoliquidació) .
La manca de presentació de la corresponent autoliquidació, comportarà la no tramitació de la sol·licitud efectuada.
En qualsevol cas abans d'iniciar les obres o actes d'ús del sòl s'ha d'haver fet el pagament de la quota de liquidació provisional de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres i taxes corresponents, i haver constituït les garanties o dipòsits exigits per la legislació urbanística o sectorial, si s'escau.
|
Informació addicional:
|
Aquest document NO ÉS VÀLID per obres en béns incloses al catàleg de béns a protegir del patrimoni ambiental, paisatgístic, arquitectònic i històric -artístic del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Blanes.
L'Ajuntament de Blanes podrà sol·licitar l'acreditació de la correcta gestió de residus. En qualsevol cas abans d'iniciar les obres o actes d'ús del sòl s'ha d'haver fet el pagament de la quota de liquidació provisional de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres i taxes corresponents, i haver constituït les garanties o dipòsits exigits per la legislació urbanística o sectorial, si s'escau. El règim de comunicació no faculta per a exercir actuacions en contra de la legislació urbanística i el planejament vigent, ni pot substituir a cap altre règim d'intervenció que sigui aplicable d'acord amb l'ordenança municipal reguladora dels processos d'intervenció municipal en les obres i les normatives sectorials. L'Ajuntament pot declarar que el comunicat efectuat no té eficàcia quan les obres o usos del sòl no s'ajusten a l'ordenament urbanístic o sectorial, o contenen informació inexacta o falsa. La declaració determina la impossibilitat de continuar en l'exercici del dret a executar les obres o usos del sòl i la restitució jurídica al moment previ a la comunicació.
Guía per tramitar electrònicament amb l'Ajuntament de Blanes
|
Documentació relacionada:
|
|
Nivell d'identificació del sol·licitant:
|
- Substancial:
- Amb sistema Vàlid
|
Documents a presentar:
|
- Documentació requerida: Tota la documentació ha de presentar-se signada pel promotor i pel tècnic redactor (en cas de projecte) en format digital. Plànols en versió editable DXF i en versió PDF amb signatura digital. La resta: en PDF i signatura digital
- Formulari sol·licitud
- Document acreditatiu de la representació legal, en cas d'actuar en representació de la persona interessada.
- Comprovant de pagament bancari de la taxa/preu públic
- Full d'autoliquidació de taxes
- Plànol d'emplaçament referenciat sobre la cartografia oficial en format editable (*.dxf) i en coordenades UTM ETRS89.
- Plano/croquis acotado de distribución del local del estado inicial y del final, y de instalaciones si se modifican formato *.dxf.
- Memòria de les obres a realitzar justificant el compliment de la legislació vigent.
- Certificat emès i signat per tècnic competent conforme les obres que es sol·liciten compleixen les determinacions establertes a la legislació vigent.
- Certificat emès i signat per tècnic competent conforme les obres que es sol·liciten compleixen les determinacions establertes a la legislació vigent, en especial, en matèria de seguretat i prevenció d'incendis i accessibilitat.
- Fotografia a color interior i fotografia a color exterior del local.
- Pressupost detallat de les obres a realitzar.
- Quan s'aporti Estudi de Gestió de Residus: document d'acceptació signat per un gestor de residus autoritzat, on consti el codi del gestor, el domicili de l'obra i l'import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió.
|