Inici      Transparència      blanes.cat     
Castellano  

Certificat de patrimonialització
Tornar

datos de la subsección
Descripció:

Certificar que la finca que no se encuentra en curso ningún expediente de restauración de la realidad física ilegalmente alterada incoado en los últimos seis años a los efectos de otorgar escritura de obra nueva y de acuerdo con las previsiones del artículo 28 del Real Decreto Legislativo 7/2015, de 30 de octubre, por el cual se aprueba el Texto Refundido de la Ley del Suelo y Rehabilitación Urbana; artículo 52 del RD 1093/1997 de 4 de julio por el que se aprueban las normas complementarias al Reglamento para la ejecución de la ley Hipotecaria sobre Inscripción en el Registro de la Propiedad de Actos de Naturaleza Urbanística y artículo 207 del DL 1/2010, de 3 de agosto, por el cual se aprueba el Texto Refundido de la ley de Urbanismo, según modificaciones de la Ley 3/2012, de 22 de febrero.

Finalitat:

Certificar que la finca que no es troba en curs cap expedient de restauració de la realitat física il·legalment alterada incoat en els darrers sis anys als efectes d'atorgar escriptura d'obra nova i d'acord amb les previsions de l'article 28 del Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei del Sòl i Rehabilitació Urbana; article 52 del RD 1093/1997 de 4 de juliol per el que s'aproven les normes complementàries al Reglament per a l'execució de la llei Hipotecària sobre Inscripció en el Registre de la Propietat d'Actes de Naturalesa Urbanística i article 207 del DL 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la llei d'Urbanisme, segons modificacions de la Llei 3/2012, de 22 de febrer.

Qui ho pot presentar:
L'interessat o qualsevol persona física o jurídica, actuant en representació d'aquest.
D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:
Les persones jurídiques.
Les entitats sense personalitat jurídica.
Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Presentació:

- Telemàticament:

en aquesta Seu Electrònica de l'Ajuntament de Blanes

- Presencialment:

A l’Oficina d’Atenció Ciutadana (AMIC)
Passeig de Dintre, 29 planta baixa
Horari: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:30 h.
Telèfon: 972 379 300  e-mail amic@blanes.cat

Es recomana demanar cita prèvia:

 

- Correu postal

 

La presentació també es podrà efectuar a la resta de llocs establerts a l'article 4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgan gestor: URBANISME
Termini de resolució:
El termini d'emissió de l'informe urbanístic és de 1 MES, a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud; termini que restarà suspès si es demana una esmena o millora de la documentació d'acord amb el que preveu la normativa que regula el procediment administratiu comú.
Efecte del silenci administratiu: No procedeix
Normativa bàsica:
Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme i modificacions posteriors.
Decret 305/2006 d'aprovació del Reglament de la Llei d'Urbanisme.
Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
Planejament urbanístic vigent.
Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei del Sòl i Rehabilitació Urbana;
Reial Decret 1093/1997 de 4 de juliol per el que s'aproven les normes complementàries al Reglament per a l'execució de la llei Hipotecària sobre Inscripció en el Registre de la Propietat d'Actes de Naturalesa Urbanística.
Ordenances fiscals i preus públics
Altra normativa urbanística, tècnica i sectorial vigent (estatal, autonòmica i municipal).
Pagament de taxes:
Amb la presentació d'aquest tràmit neix l'obligació d'autoliquidar i pagar l'impost/la taxa/ el preu públic corresponent regulats a les Ordenances Fiscals vigents. Consulteu  l'ordenança fiscal  Aquest Ajuntament únicament podrà tramitar la present sol·licitud si s'incorpora a la mateixa, com a document annex obligatori, la corresponent autoliquidació de l'impost/taxa/preu públic.


Sol·licituds presencials:

L'autoliquidació es podrà presentar presencialment en els baixos de l’Ajuntament de Blanes, passeig de Dintre, 29, en el mateix moment de la presentació de la sol·licitud. Se us facilitarà un document de pagament que caldrà fer efectiu en una entitat bancària.


Sol·licituds electròniques:

Juntament amb la presentació de la present sol·licitud serà obligatori adjuntar el comprovant de pagament bancari de l’impost/ la taxa/ el preu públic i el full corresponent d'autoliquidació.


Per obtenir informació prèvia sobre l'import a ingressar i obtenir el full d'autoliquidació, us podeu posar en contacte amb:

 

 Oficina de Blanes del Servei de Gestió Tributària i Cadastral del Consell Comarcal de la Selva

Carrer de la Fe, 7-9
Tel. 972 84 01 78
Mail: blanestributs@selva.cat

 

L'import corresponent a l’impost/ la taxa/ el preu públic a liquidar es podrà ingressar pels canals següents, a més dels establerts en les Ordenances Fiscals:

 

* Mitjançant transferència bancària en el compte corrent del Consell Comarcal de la Selva, identificant clarament les dades de referència de l'autoliquidació.
  BIC:     CAIXESBBXXX
  IBAN:  ES75.2100.0020.0802.0033.3099

 

* A través de la Carpeta Ciutadana del Consell Comarcal de la Selva. Podeu efectuar el pagament mitjançant targeta de crèdit o -si sou clients de la LíniaOberta de “La Caixa” – càrrec en el compte corrent, indicant les dades del document de pagament (autoliquidació) .
  

La manca de presentació de la corresponent autoliquidació, comportarà la no tramitació de la sol·licitud efectuada.

Informació addicional:

Guía per tramitar electrònicament amb l'Ajuntament de Blanes

Documentació relacionada:
SOL·LICITUD CERTIFICAT DE PATRIMONIALITZACIÓ

SOLICITUD CERTIFICADO DE PATRIMONIALIZACIÓN

Nivell d'identificació del sol·licitant:
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar:
Documentació requerida
Formulari sol·licitud
DNI o NIF
Autorització de representació (en cas de representació). Persones jurídiques, acreditar la representació legal.
Rebut de l'impost sobre béns immobles.
Plànol emplaçament referit al planejament vigent amb la ubicació exacta de la finca o fitxa de consulta descriptiva i gràfica de les dades cadastrals de l'immoble (fitxa cadastral).
Comprovant de pagament bancari de la taxa/preu públic
Full Autoliquidació