Inici      Transparència      blanes.cat     
Castellano  

Règim de comunicació de primera ocupació
Tornar

datos de la subsección
Descripció:
Comunicar a l'administració que les obres han finalitzat i s'ajusten a les autoritzades.
Finalitat: Comunicar a l'administració que les obres han finalitzat i s'ajusten a les autoritzades.
Qui ho pot presentar:
L'interessat.
D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:
Les persones jurídiques.
Les entitats sense personalitat jurídica.
Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Presentació:

- Telemàticament:

en aquesta Seu Electrònica de l'Ajuntament de Blanes

- Presencialment:

A l’Oficina d’Atenció Ciutadana (AMIC)
Passeig de Dintre, 29 planta baixa
Horari: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:30 h.
Telèfon: 972 379 300  e-mail amic@blanes.cat

Es recomana demanar cita prèvia:

 

- Correu postal

 

La presentació també es podrà efectuar a la resta de llocs establerts a l'article 4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgan gestor: URBANISME
Termini de resolució:
Només es pot utilitzar i ocupar l'edifici o la construcció de què es tracti després que hagi transcorregut el termini d'un mes des de la presentació de la comunicació i el certificat final d'obres o, si s'escau, de l'esmena de la comunicació o l'aportació dels documents requerits, sense que l'administració atorgant hagi manifestat la disconformitat de les obres executades amb el projecte tècnic autoritzat i les condicions de la llicència urbanística atorgada.
Transcorregut el termini d'un mes des de la presentació d'aquesta petició amb tota la documentació requerida, i l'administració municipal no manifesta de manera motivada la seva disconformitat, la petició restarà legitimada sempre que sigui conforme amb la normativa vigent.
Igualment l'administració en el termini del mes podrà formular requeriments per esmenar les deficiències observades suspenent la notificació del mateix el còmput de l'esmentat termini.
Efecte del silenci administratiu: Estimatori
Normativa bàsica:
- Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme i modificacions posteriors.
- Decret 305/2006 d'aprovació del Reglament de la Llei d'Urbanisme.
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
- Decret 179/1995, de 13 de juny, del Reglament d'obres, Activitats i Serveis de les entitats locals.
- Llei 38/1999, de 5 de novembre d'ordenació de l'edificació.
- Real Decret 314/2006, de 17 de març pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'edificació i actualitzacions posteriors.
- Planejament urbanístic vigent.
- Ordenança reguladora dels procediments d'intervenció municipal en les obres.
- Ordenances fiscals i preus públics.
- Altra normativa urbanística, tècnica i sectorial vigent (estatal, autonòmica i municipal).
Pagament de taxes:

Amb la presentació d'aquest tràmit neix l'obligació d'autoliquidar i pagar l'impost/la taxa/ el preu públic corresponent regulats a les Ordenances Fiscals vigents. Consulteu  l'ordenança fiscal Aquest Ajuntament únicament podrà tramitar la present sol·licitud si s'incorpora a la mateixa, com a document annex obligatori, la corresponent autoliquidació de l'impost/taxa/preu públic.


Sol·licituds presencials:

L'autoliquidació es podrà presentar presencialment en els baixos de l’Ajuntament de Blanes, passeig de Dintre, 29, en el mateix moment de la presentació de la sol·licitud. Se us facilitarà un document de pagament que caldrà fer efectiu en una entitat bancària.


Sol·licituds electròniques:

Juntament amb la presentació de la present sol·licitud serà obligatori adjuntar el comprovant de pagament bancari de l’impost/ la taxa/ el preu públic i el full corresponent d'autoliquidació.


Per obtenir informació prèvia sobre l'import a ingressar i obtenir el full d'autoliquidació, us podeu posar en contacte amb:

 

 Oficina de Blanes del Servei de Gestió Tributària i Cadastral del Consell Comarcal de la Selva

Carrer de la Fe, 7-9
Tel. 972 84 01 78
Mail: blanestributs@selva.cat

 

L'import corresponent a l’impost/ la taxa/ el preu públic a liquidar es podrà ingressar pels canals següents, a més dels establerts en les Ordenances Fiscals:

 

* Mitjançant transferència bancària en el compte corrent del Consell Comarcal de la Selva, identificant clarament les dades de referència de l'autoliquidació.
BIC:     CAIXESBBXXX
IBAN:  ES75.2100.0020.0802.0033.3099

 

* A través de la Carpeta Ciutadana del Consell Comarcal de la Selva. Podeu efectuar el pagament mitjançant targeta de crèdit o -si sou clients de la LíniaOberta de “La Caixa” – càrrec en el compte corrent, indicant les dades del document de pagament (autoliquidació) .


 La manca de presentació de la corresponent autoliquidació, comportarà la no tramitació de la sol·licitud efectuada.

Informació addicional:

El règim de comunicació no empara la devolució de les fiances presentades, els quals requeriran dels informes tècnics favorables, prèvia resolució de la petició pertinent.

Guía per tramitar electrònicament amb l'Ajuntament de Blanes

Documentació relacionada:
Règim de comunicació de primera ocupació

Régimen de comunicación de primera ocupación

Nivell d'identificació del sol·licitant:
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar:
Documentació requerida
Formulari sol·licitud
DNI o NIF
Autorització de representació (en cas de representació). Persones jurídiques, acreditar la representació legal.
Document que acrediti l'alta o variació a efectes de la Contribució Territorial Urbana.(Model 902 N).
Certificat final d'obres, emès per la persona tècnica competent, d'acord amb el que estableix la Llei 38/1999, del 5 de novembre d'ordenació de l'edificació, visat pel col·legi professional competent.
Declaració responsable del tècnic director d'obra
Declaració responsable del tècnic director de obra
Butlletí de la instal·lació de les infraestructures de telecomunicacions.
Butlletí de la instal·lació de les infraestructures de telecomunicacions. En el cas de més de 20 habitatges, a més del butlletí serà necessària la presentació d'una còpia del certificat de fi d'obra visat pel Col·legi d'Enginyers de Telecomunicació o Enginyers Tècnics de Telecomunicació. En els dos casos, tant el butlletí com el certificat hauran de portar el segell d'entrada d'aquesta Prefectura de Telecomunicacions.
Certificat expedit per la Direcció General de Radiodifusió i televisió
Certificat expedit per la Direcció General de Radiodifusió i televisió en el qual es faci constar la presentació del corresponent projecte tècnic de la infraestructura i del certificat o butlletí d'instal·lació, segons correspongui, que acrediti que la instal·lació s'ajusta al projecte tècnic. (edificis plurifamiliars).
Contracte de manteniment de la instal·lació, per un mínim de 2 anys de captació d'energia solar per aigua calenta sanitària o captació d'energia solar fotovoltaica.
Fotografies a color de totes les façanes , voreres i calçades.
Comprovant de pagament bancari de la taxa/preu públic
Full Autoliquidació