datos de la subsección
Descripció:
|
Les persones promotores poden instar la primera utilització i ocupació parcials dels edificis i les construccions, objete d'un únic proyecte tècnic d'obres autoritzat prèviament, sempre que la part de la qual es tracti compleixi els requisits següents: a) Que hagi estat executada íntegrament de conformitat amb el projecte autoritzat i, si s'escau, les seves modificacions i les condicions de la llicència urbanística atorgada. b) Que l'estat d'execució de les obres autoritzades permeti la seva utilització i ocupació amb independència de la part de l'edifici o la construcció no acabada. c) Que la seva utilització i ocupació i l'acabament de les obres no s'interfereixin mútuament de manera greu. d) Altres que estableixin les ordenances municipals de l'edificació, si s'escau.
|
Finalitat:
|
Les persones promotores poden instar la primera utilització i ocupació parcials dels edificis i les construccions, objecte d'un únic projecte tècnic d'obres autoritzat prèviament, sempre que la part de la qual es tracti compleixi els requisits següents: a) Que hagi estat executada íntegrament de conformitat amb el projecte autoritzat i, si s'escau, les seves modificacions i les condicions de la llicència urbanística atorgada. b) Que l'estat d'execució de les obres autoritzades permeti la seva utilització i ocupació amb independència de la part de l'edifici o la construcció no acabada. c) Que la seva utilització i ocupació i l'acabament de les obres no s'interfereixin mútuament de manera greu. d) Altres que estableixin les ordenances municipals de l'edificació, si s'escau.
|
Qui ho pot presentar:
|
Les persones interessades o qualsevol persona física o jurídica, que actui en representació d'aquestes, degudament autoritzada o acreditada. D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament: Les persones jurídiques. Les entitats sense personalitat jurídica. Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils. Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
|
Terminis de presentació:
|
Es pot presentar durant tot l'any
|
Presentació:
|
- Telemàticament:
en aquesta Seu Electrònica de l'Ajuntament de Blanes
- Presencialment:
A l’Oficina d’Atenció Ciutadana (AMIC)Passeig de Dintre, 29 planta baixa Horari: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:30 h. Telèfon: 972 379 300 e-mail amic@blanes.catEs recomana demanar cita prèvia:
- Correu postal
La presentació també es podrà efectuar a la resta de llocs establerts a l'article 4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
|
Òrgan gestor:
|
URBANISME
|
Termini de resolució:
|
Les llicències urbanístiques s'atorgaran o denegaran en el termini màxim d'UN MES a comptar a partir de la data de presentació de la sol·licitud. Termini que restarà suspès si es demana una esmena o millora de la documentació d'acord amb el que preveu la normativa que regula el procediment administratiu comú.
Finalitzat el termini esmentat sense que s'hagi notificat de forma expressa la resolució corresponent, podeu entendre concedida la llicència urbanística per silenci administratiu.
No es podran considerar atorgades per silenci administratiu les llicències en contra de la legislació urbanística o del planejament vigent.
|
Efecte del silenci administratiu:
|
Estimatori
|
Normativa bàsica:
|
- Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme i modificacions posteriors.
- Decret 305/2006 d'aprovació del Reglament de la Llei d'Urbanisme.
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
- Decret 179/1995, de 13 de juny, del Reglament d'obres, Activitats i Serveis de les entitats locals.
- Llei 38/1999, de 5 de novembre d'ordenació de l'edificació.
- Real Decret 314/2006, de 17 de març pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'edificació i actualitzacions posteriors.
- Planejament urbanístic vigent.
- Ordenança reguladora dels procediments d'intervenció municipal en les obres
- Ordenances fiscals i preus públics
- Altra normativa urbanística, tècnica i sectorial vigent (estatal, autonòmica i municipal).
|
Pagament de taxes:
|
Amb la presentació d'aquest tràmit neix l'obligació d'autoliquidar i pagar l'impost/la taxa/ el preu públic corresponent regulats a les Ordenances Fiscals vigents. Consulteu l'ordenança fiscal Aquest Ajuntament únicament podrà tramitar la present sol·licitud si s'incorpora a la mateixa, com a document annex obligatori, la corresponent autoliquidació de l'impost/taxa/preu públic.
Sol·licituds presencials:
L'autoliquidació es podrà presentar presencialment en els baixos de l’Ajuntament de Blanes, passeig de Dintre, 29, en el mateix moment de la presentació de la sol·licitud. Se us facilitarà un document de pagament que caldrà fer efectiu en una entitat bancària.
Sol·licituds electròniques:
Juntament amb la presentació de la present sol·licitud serà obligatori adjuntar el comprovant de pagament bancari de l’impost/ la taxa/ el preu públic i el full corresponent d'autoliquidació.
Per obtenir informació prèvia sobre l'import a ingressar i obtenir el full d'autoliquidació, us podeu posar en contacte amb:
Oficina de Blanes del Servei de Gestió Tributària i Cadastral del Consell Comarcal de la Selva
Carrer de la Fe, 7-9 Tel. 972 84 01 78 Mail: blanestributs@selva.cat
L'import corresponent a l’impost/ la taxa/ el preu públic a liquidar es podrà ingressar pels canals següents, a més dels establerts en les Ordenances Fiscals:
* Mitjançant transferència bancària en el compte corrent del Consell Comarcal de la Selva, identificant clarament les dades de referència de l'autoliquidació. BIC: CAIXESBBXXX IBAN: ES75.2100.0020.0802.0033.3099
* A través de la Carpeta Ciutadana del Consell Comarcal de la Selva. Podeu efectuar el pagament mitjançant targeta de crèdit o -si sou clients de la LíniaOberta de “La Caixa” – càrrec en el compte corrent, indicant les dades del document de pagament (autoliquidació) .
La manca de presentació de la corresponent autoliquidació, comportarà la no tramitació de la sol·licitud efectuada.
|
Informació addicional:
|
Guía per tramitar electrònicament amb l'Ajuntament de Blanes
|
Documentació relacionada:
|
|
Nivell d'identificació del sol·licitant:
|
- Substancial:
- Amb sistema Vàlid
|
Documents a presentar:
|
- Documentació requerida
- Autorització de representació (en cas de representació). Persones jurídiques, acreditar la representació legal.
- Document que acrediti l'alta o variació a efectes de la contribució Territorial Urbana de la part subjecte a llicència (IBI- model 902N).
- Certificat final d'obres parcial, emès per la persona tècnica competent.
- Certificat final d'obres parcial, emès per la persona tècnica competent, d'acord amb el que estableix la Llei 38/1999, del 5 de novembre d'ordenació de l'edificació, visat pel col·legi professional competent.
- Declaració responsable del tècnic director d'obra.
- Declaració responsable del tècnic director d'obra on manifesti:
a) La data de finalització parcial de les obres.
b) Que les obres s'han executat de conformitat amb el projecte tècnic autoritzat, si s'escau, les modificacions i les condicions de la llicència atorgada.
c)Que l'edificació parcial està en condicions de ser utilitzada de conformitat amb l'ús autoritzat, es compleixen els requisits establertes a l'article 43 del Decret 64/2014, de 13 de maig pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística, indicant expressament que compleix les condicions d'accessibilitat, i habitabilitat en cas d'habitatges, i que s'han adoptat les mesures establertes en matèria de prevenció d'incendis.
d) El compliment de les condicions corresponents a la fase que pertoqui de l'obra.
e) El compliment de les condicions generals, les particulars i les específiques imposades a la llicència.
f) Que s'han realitzat les obres d'urbanització corresponents, d'acord amb els projectes autoritzats, en cas de simultaneïtat d'obres d'urbanització i d'edificació.
g) Que s'ha lliurat la part corresponent del llibre de l'edifici, que comprèn, entre d'altres, les instruccions d'ús i manteniment i les seves instal·lacions.
h) Que la part de l'edifici subjecte a llicència disposa del certificat d'eficiència energètica i qualificació que li correspon.
i) Que els elements urbanístics afectats per les obres han estat reposats o reparats. - Contracte de manteniment de la instal·lació, per un mínim de 2 anys de captació d'energia solar per aigua calenta sanitària o captació d'energia solar fotovoltaica.
- Fotografies a color de totes les façanes , voreres i calçades.
- Formulari sol·licitud
- DNI o CIF
- Comprovant de pagament bancari de la taxa/preu públic
- Full Autoliquidació
|