Inici      Transparència      blanes.cat     
Castellano  

Sol·licitud d'ajut al pagament de l'impost sobre béns immobles (IBI)
Tornar

datos de la subsección
Descripció:

Sol·licitud d'ajut al pagament de l'impost sobre béns immobles (IBI)

Finalitat:

Atorgar ajuts a les famílies que suporten el pagament de l’Impost sobre Béns Immobles 2024 del seu habitatge habitual.

Qui ho pot presentar: Persones físiques membres de les unitats familiars que puguin obtenir l’ajut.
Terminis de presentació: 05/12/2024 00:00:00 - 28/02/2025 23:59:00
Presentació: - Telemàticament:
A la seu electrònica de l’Ajuntament

- Presencialment:
A l'oficina de l'AMIC, Passeig de Dintre, 29 (planta baixa Ajuntament)
els dies laborables de 8:30 a 14:30 hores. 

Es recomana demanar cita prèvia:
Per internet: Demanar cita prèvia AMIC
Per Telèfon: de dilluns a divendres de 8:00 a 15:00 telèfon 972 379 320


- D’altres
La presentació també es podrà efectuar a la resta de llocs establerts a l'article 4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Òrgan gestor:

Àrea Econòmica – Tresoreria

Termini de resolució:

El termini màxim de resolució és de tres mesos a comptar des de la finalització del termini de presentació.

Art. 21.2 i 21.3 de la Llei 39/2015 Link:
https://www.seu-e.cat/documents/709438/17873593/Llei+39-2015.pdf/f459b917-19d2-4f13-986c-bae4ca4a421a

Efecte del silenci administratiu: Desestimatori  Art.24 de la Llei 39/2015 link:
https://www.seu-e.cat/documents/709438/17873593/Llei+39-2015.pdf/f459b917-19d2-4f13-986c-bae4ca4a421a
Recursos:

L’acord de resolució posarà fi a la via administrativa i s’hi podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Girona en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la seva notificació.

Alternativament i de forma potestativa, es podrà interposar recurs de reposició davant la Junta de Govern Local d’aquest Ajuntament en el termini d’un mes a comptar des del dia següent al de la seva notificació.

Normativa bàsica:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.
- Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat per Decret 179/1995, de 13 de juny.
- Bases de concessió dels ajuts, aprovades pel Ple del 26 de setembre de 2024.
Pagament de taxes:

Aquest tràmit no merita cap tipus de taxa.

Informació addicional:

Bases específiques per a la concessió de subvencions a les famílies que suportin el pagament de l’Impost sobre Béns Immobles 2024

Guía per tramitar electrònicament amb l'Ajuntament de Blanes

Instruccions alta idCATMòbil

Documentació relacionada:
Sol·licitud d'ajut al pagament de l'impost sobre béns immobles (IBI)

Solicitud de ayuda al pago del imposte sobre bienes inmuebles (IBI)

Nivell d'identificació del sol·licitant:
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar:

Documentació requerida

  • Formulari sol·licitud

Si s’escau, caldrà aportar documentació acreditativa de les circumstàncies personals específiques:

  • Acreditació discapacitat
  • Acreditació família monoparental
  • Llogater, còpia del contracte de lloguer i justificants de pagament